Breaking News

Breaking News!

Soartă incertă a căii ferate Vâlcea – Vâlcele

Aug 16, 2018

• Răspunsurile primite de senatorul Bulacu de la Ministerul Transporturilor, contrazic declarațiile premierului • Senator PNL Vâlcea: „Dacă este însă, încă 1.000.000 lei pentru conservare și monitorizare pe  mine nu mă mulțumește!”

Premierul României, Viorica Dăncilă, a anunţat recent demararea lucrărilor la calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele. Anunţul a fost făcut în contextul anunţării rectificării bugetare din acest an. În acest mandat, senatorul PNL – Romulus Bulacu a adresat mai multe întrebări către miniștrii transporturilor pe tema căii ferate Vâlcea – Vâlcele. „Am avut mai multe întrebări pe această temă către Ministerul Transporturilor. Prima a fost în anul 2017, când am solicitat informații privind viitorul realizării acestui mare proiect pentru România și, implicit pentru județul Vâlcea. Răspunsul primit – se alocă 1.000.000 lei pentru acțiuni de conservare și monitorizare în contextul în care, începând din anul 2021 până în anul 2030 există șanse să se reia proiectarea tehnică și execuția. Acesta a fost răspunsul primit în anul 2017. În 2018, sigur m-am interesat care este stadiul și, cum s-a cheltuit suma de 1.000.000 lei, dar și ce perspective sunt. Răspunsul a fost că suma de 1.000.000 lei s-a alocat pentru monitorizarea alunecărilor de teren, stații meto…, astfel încât până în anul 2021 să se înceapă procedurile de proiectare tehnică și execuție… Ministerul Transporturilor a invocat lipsa de fonduri de la bugetul de stat și alunecări mari de teren. Pentru mine este o surpriză să aflu că premierul Viorica Vasilica Dăncilă alocă bani. Este interesant dacă o face pentru proiectul tehnic, pentru că înseamnă că monitorizarea care s-a făcut este în măsură să reia activitatea de proiectare. Ar fi extraordinar! Dacă  este însă, încă 1.000.000 lei pentru conservare și monitorizare pe mine nu mă mulțumește!”, susține senatorul vâlcean, Romulus Bulacu.

Anunțul premierului. „Pentru prima dată Ministerul Transporturilor va primi mai mulţi bani la o rectificare bugetară. Bani care vor fi alocaţi pentru finalizarea unor investiţii dar şi pentru proiecte noi. (…) O parte din bani vor merge către o lucrare de infrastructură complexă, calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele, lucrare care trenează de peste 15 ani”, a anunţat premierul.

Senatorul Bulacu, întrebări către miniștrii Transporturilor. Soarta căii ferate Vâlcea – Vâlcele s-a aflat în atenția senatorului liberal Romulus Bulacu, încă de anul trecut, când în luna februarie, parlamentarul vâlcean a adresat o întrebare către Alexandru Răzvan Cuc, ministrul transporturilor prin care îi solicita răspunsuri clare la următoarele întrebări: 1. Care sunt etapele previzionate în anul 2017 pentru construirea Liniei noi de cale ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea ? și Care sunt termenele propuse în îndeplinirea acestui obiectiv important pentru judeţul Vâlcea? Parlamentarul vâlcean a revenit asupra subiectului și anul acesta, când printr-o altă întrebare având ca obiect „construcția liniei noi de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea”, i-a solicitat următoarele ministrului Lucian Șova de la transporturi: „În proiectul de buget, aferent anului 2017, Ministerul Transporturilor a cuprins în prioritățile strategice în domeniul infrastructurilor și serviciilor de transport, pentru perioada 2017-2020, construirea de linii noi de cale ferată, printre care și Vâlcele Rm. Vâlcea, un obiectiv important pentru care a fost alocată suma de 1.000.000 lei. Astfel, la începutul anului trecut, am adresat Ministerului Transporturilor o întrebare referitoare la construcția acesteia, mai exact, etapele implementării acestui proiect și termenul de finalizare. Conform răspunsului primit, Pentru anul 2017 în bugetul CNCF CFR a fost prevăzută, la Titlul 55- investiții ale agenților economici cu capital de stat, suma de 1.000.000 lei pentru plata unor servicii de monitorizare. Astfel, domnule ministru, cu autoritatea de care dispuneți, vă rog să-mi comunicați care sunt concluziile raportului de monitorizare și dacă și în acest an vor mai fi solicitate  aceste servicii?”, se arăta în întrebarea adresată de senatorul liberal.

Răspunsuri aberante. „În proiectul de buget, aferent anului 2017, Ministerul Transporturilor a cuprins în prioritățile strategice în domeniul infrastructurilor și serviciilor de transport, pentru perioada 2017-2020, construirea de linii noi de cale ferată, printre care și Vâlcele Rm. Vâlcea, un obiectiv important pentru care a fost alocată suma de 1.000.000 lei. Conform răspunsului formulat de către minister, aflăm că de fapt, activitățile de proiectare și execuție, sunt prevăzute începând abia cu 2021, cu termen de finalizare cel mai târziu în 2030, iar cei 1.000.000 de lei sunt de fapt o sumă prevăzută pentru “servicii de monitorizare”, întrucât, terenul pe care este amplasată vechea construcție a suferit în timp deteriorări, zona respectivă fiind afectată de alunecări. Deși proiectul a fost inițiat de SNCFR în iunie 1996 și a fost organizată o licitație pentru modernizarea rutei, 3 luni mai târziu, din lipsa fondurilor, lucrarea a fost suspendată. Firma câștigătoare, SECOL SpA Italia a acționat SNCFR în instanță și în anul 2000 a câștigat definitiv procesul și daunele aferente. “ ….Din cauza lipsei finanțării de la Bugetul de stat și a anumitor probleme de stabilitate a terenului, în zona respectivă activitățile contractului au fost suspendate, fiind prestate doar lucrări de supraveghere și măsurători privind stabilitatea terenului. Pentru anul 2017 în bugetul CNCF CFR a fost prevăzută, la Titlul 55- investiții ale agenților economici cu capital de stat, suma de 1.000.000 lei pentru plata acestor servicii de monitorizare. Conform Master Planului General de Transporturi este necesară derularea activităților de proiectare și execuție, activități prevăzute pentru perioada 2021-2030, după finalizarea acțiunii de monitorizare,”se mai arată în răspunsul Ministerului. Nu pot să nu remarc capacitatea Ministerului Transporturilor de a sintetiza o perioadă de 34 de ani în cele 14 rânduri. Practic, deși apare în Master Planul general de transport, Biblia infrastructurii din țara noastră, calea ferată Vâlcele Rm.Vâlcea nu primește niciun ban destinat construcției până în 2021. Din ce s-a făcut nu mai e aproape nimic și nimeni nu poate estima cât a pierdut România, dar mai ales județul nostru, după abandonul, acum 27 de ani, a unei căi ferate aproape terminate. Aceasta a fost practic dezafectată, șinele au fost scoase, la fel traversele și pavele. Pentru cel puțin încă 4 ani, Tronsonul Vâlcele- Rm. Vâlcea rămâne golul din harta feroviară a României”, se menționa în comunicatul de presă al senatorului liberal vâlcean. La finalul articolului atașăm răspunsurile aberante primite de parlamentarul vâlcean de la Ministerul Transporturilor pe tema căii ferate Vâlcea – Vâlcele.

Flash centru, Politica

Despre autor

Informatie in curs de actualizare
Etichete: